۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۵۷

گزارش خبری مهر/

وقتی پیشکسوتان کشتی اصفهان ناراضی هستند/ مرگ تدریجی کشتی نصف جهان

وقتی پیشکسوتان کشتی اصفهان ناراضی هستند/ مرگ تدریجی کشتی نصف جهان

اصفهان - خبرگزاری مهر: جمعی از پیشکسوتان کشتی اصفهان پنجشنبه گذشته نسبت به وضعیت کشتی این استان به استاندار اصفهان اعتراض کردند و خواستار حضور مدیری قدرتمند در رای هیئت کشتی استان اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، نزدیک به 20 نفر از پیشکسوتان کشتی اصفهان پنجشنبه گذشته با حضور در مقابل درب استانداری اصفهان نسبت به عملکرد سرپرست هیئت کشتی و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان انتقاد کردند. برخی از این پیشکسوتان در گفتگو با خبرنگار مهر از دلایل اعتراضات خود به وضعیت کنونی کشتی اصفهان سخن گفتند و شرایط کنونی را آغازگر مرگ کشتی این استان عنوان کردند.

کشتی گیران جوان در حالت نابودی و زوال قرار می گیرند

علیرضا احمد سرشت، یکی ازاین پیشکسوتان در گفتگو با خبرنگار مهر خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: هر هیئت می‌تواند به مدت 3 ماه با سرپرست اداره شود و این مدت برای تعیین مجمع و انتخاب رئیس برای هیئت به شمار می‌رود اما سئوال من این است که جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان چه بازدهی در عملکرد میرواحدی دیده است و در این مدت کدام مقام قهرمانی کشور و جهان به افتخارات قبلی کشتی استان اضافه شده است که مدت سرپرستی میرواحدی به 6 ماه رسیده است.

وی اضافه کرد: جواهری خودش کشتی گیر بوده است، آیا برای او نیز ما باید تعیین تکلیف کنیم و یا اینکه او باید خودش حداقل فکری برای ورزش خودش بکند و به وضعیت آن رسیدگی کند. مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان سرپرستی برای هیئت کشتی انتخاب کرده است که با توجه به سابقه فعالیتش در این رشته ورزشی در طول 6 ماه گذشته ما هیچ عملکرد مثبتی از او ندیده ایم.

داور و مربی بین المللی اصفهان ادامه داد: میرواحدی رفیق و دوست ما است ولی باید این واقعیت را پذیرفت که او نتوانسته است با بودن در این سمت کشتی اصفهان را گسترش دهد و ما از جواهری می خواهیم که سریعا مجمع هیئت کشتی را تشکیل داده و رئیس هیئت را تعیین کند.

وی با بیان این موضوع که شرایط لازم برای شرکت در مجمع انتخابی کشتی استان اصفهان را ندارد بیان داشت: من داور بین المللی هستم، قهرمان هستم، مربی کشتی آزاد و فرنگی هستم اما نمی توانم در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان اصفهان شرکت کنم، زیرا مدرک تحصیلی فوق دیپلم ندارم، آیا فرقی بین من و میرواحدی که او نیز مدرک مورد نیاز را ندارد وجود دارد؟

احمد سرشت پیرامون وضعیت نوجوانی که می خواهند وارد این رشته ورزشی شوند گفت: پدران کشتی گیران جوان و نوجوان ما در زمانی که نوجوانشان می خواهند وارد این رشته ورزشی شوند به سراغ یک پیشکسوت رفته و از او در مورد شرایط این رشته ورزشی  نظر می خواهند، اما متاسفانه ما در حال حاضر باید بگوییم که جوان شما با این شرایط در حالت نابودی و زوال قرار می گیرد، زیرا در کشتی اصفهان نه مربی مشخص است و نه داور و نه کشتی گیر.

 

 

 

 

 

 

آمال و آرزوهای جوانان ما را می دزدند

علی موسوی نیز وضعیت حال حاضر کشتی استان را شبیه به دوران سقراط  دانست و اظهار داشت: در زمان سقراط افرادی بودند به اسم سفسطه گرایان و این افراد حق را باطل و باطل را حق می کردند. در حال حاضر وضعیت کشتی اصفهان و حرف مسئولان نیز شبیه به همین موضوع  شده است، ما به دنبال سفسطه نیستیم ما به دنبال یافتن ریشه مشکلات کشتی استان اصفهان هستیم و می خواهیم این رشته ورزشی وضعیتش بهبود یابد.

وی افزود: دزدی فقط این نیست که کسی برود و مال دیگری را بردارد، در درحال حاضر آمال و آرزوهای جوانان ما را می دزدند.Y مگر یک جوان چقدر برای قهرمان شدن در کشتی فرصت، توان و انرژی دارد که اینگونه موقعیت ها از آن گرفته می شود.

قهرمان کشتی اصفهان منیت ها را دلیل اصلی نا بسامانی در کشتی استان دانست و گفت: ریشه این مشکلات از باند بازی های موجود در این هیئت سرچشمه می گیرد و فقط منیت ها مد نظر گرفته می شود، اما کسی واقعا کاری انجام نمی دهد و اگر کسی ریشه ای دلش به حال این جوانان بسوزد این گونه عمل نمی کند. همه چیز ظاهر سازی شده است، زیرا کسی که عملی را به درستی انجام می دهد به مرور زمان نتیجه اعمالش مشخص می شود.

کشتی اصفهان از پایه خراب است

وی پیرامون وضعیت کشتی استان اصفهان بیان داشت: خانه از پای بست خراب است، کشتی اصفهان از پایه باید درست شود و تا زمانی که در هیئت کشتی یک فرد دلسوز حقیقی پیدا نشود کشتی ما همین وضعیت را خواهد داشت. زمانی از 8 نفر کشتی گیر استان اصفهان 7 نفر در تیم ملی حضور داشتند اما در حال حاضر ما یک نفر را نداریم که دوم و یا سوم در مسابقات کشوری شود.

موسوی در مورد برکناری میرواحدی گفت: در یک موقعیت زمانی من خوب نیستم، دیگری و دیگری نیز خوب نیست، اما وقتی همگی خوب نباشند بدانید که مدریت خراب است. اگر امروز کاری از دست من بر نمی آید و یا هنر آن کار را ندارم باید خیلی مردانه خود را کنار کشیده و به کسی میدان بدهم که هنر آن کار را داشته باشد، نه فقط برای داشتن یک اسم روی کاری پافشاری کنم که نمی توانم به درستی آن را انجام دهم.

وی افزود: بیاییم اگر کاری برای این جوانان و کشتی اصفهان می توانیم انجام دهیم مردانه آن را انجام دهیم و اگر هم نمی توانیم شرافت این کار را داشته باشیم که برویم دنبال کار دیگری که می توانیم و این کار را به اهلش بسپاریم. در حال حاضر کشتی اصفهان مرده است و باید یک فکر اساسی در مورد این موضوع بشود.

کشتی گیران جوان اصفهانی بی انگیزه شده اند

سعید جامعه ای دیگر پیشکسوت معترض به وضعیت کشتی استان اصفهان گفت: میرواحدی از زمانی که سرپرست هیئت کشتی استان اصفهان شده است  تنها وعده و وعید تو خالی داده است و همه کشتی گیران جوان ما را بی انگیزه کرده است. از نظر من به عنوان یک خدمتگزار کشتی میرواحدی به درد این کار نمی خورد، او باشگاه دخانیات را نیز به نابودی کشیده است و من نمی دانم چرا جواهری از او حمایت می کند.

وی ادامه داد: میرواحدی تا به حال از خود سوال کرده است که کشتی گیران جوان و نامی استان اصفهان از جمله یدالله عرب جعفری نفر دوم جوانان جهان، مهدی مظاهری، حمزه حاجی بابایی، رحیم مهدیان، حسن شیرانی و خیلی از کشتی گیران جوان چرا ورزش کشتی را کنار گذاشته و دیگر در عرصه مسابقات نامی از آن ها نیست؟ کشتی اصفهان این نبوده است و خواهش می کنم فکری به حال آن بشود.

قهرمان پیشکسوت کشتی اصفهان در مورد برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی در اصفهان اظهار داشت: در این مسابقات حدود 83 پیشکسوت از شهرستان های مختلف اصفهان شرکت داشتند که این تعداد می توانند در نصف روز مسابقات خود را به اتمام برسانند، اما میرواحدی به خاطر منافع شخصی خود در دو روز این مسابقات را برگزار کرد و تمام کشتی گیرانی که از شهرستان های اطراف آمده بودند دو روز در اصفهان سرگردان بودند، چرا با پیشکسوتان این گونه برخورد می شود و چرا به مانند سال های قبل این مسابقات در یک روز برگزار نشد؟

 

کد خبر 2063455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha